We hebben in de afgelopen 8 jaar met verschillende klanten en unieke projecten het een en ander geleerd over klanttevredenheid. Ervaring is onbetaalbaar en het lezen van artikelen en boeken kan u nooit helemaal voorbereiden op echte situaties. De onderstaande tips zijn echter wel bruikbaar en uit onze werkwijze gegrepen.

Eerlijkheid is integriteit

Iedereen kan praten en iedereen houdt van praten, maar iets waarmaken is veel moeilijker. Een aantal jaar geleden namen we zoveel mogelijk projecten als mogelijk aan en dachten dat een hoe meer hoe beter –strategie ons als bedrijf zal laten groeien. Helaas bleek het een strategie met gebreken. Met de vele klanten betekende het namelijk ook omgaan met overload aan emails en telefoongesprekken. Niets werd er ooit afgetekend. We werken nu met professionele klanten die waarde hechten aan onze meningen en onze directe en eerlijke benadering. Integriteit loont altijd op de lange termijn.

Zeg nooit nooit

Op sommige momenten is het moeilijk om nee te zeggen tegen een klant met een onmogelijke krappe deadline en een project gisteren afgeleverd moet hebben. Het is veel erger om een ja te verkopen en vervolgens de deadline niet halen. Onze methode is om al onze capaciteit tot het maximum in te zetten bij projecten met een hoge prioriteit. Echter hebben we geleerd (op de harde manier) dat wanneer een project echt niet haalbaar is dit het waard is om aan te geven. Zeker op de lange termijn. Goede klanten respecteren de waarheid.

Twee oren en 1 mond

Heeft u ooit nagedacht waarom moeder natuur ons twee oren en 1 mond heeft geschonken? Boerenverstand zegt ons dat we twee keer zoveel moeten luisteren dan dat we praten. Wanneer een klant verteld over zijn visie of de uitdagingen van het bedrijf luisteren we aandachtig en proberen mee te denken tot oplossingen die werken.

Niets is dringend

Als het Wimbley stadion in London 2 jaar over de deadline en 60 miljoen over het budget gebouwd kan worden is dan echt ooit iets dringend? De meeste professionele bedrijven begrijpen dat technologie een slechte dag kan hebben en hebben hiervoor een bepaalde strategie paraat. Facebook ging onlangs voor 6 uur offline en liet zien dat zelfs de beste systemen van de wereld kunnen falen. Wanneer wij bij Webbs een dringende taak hebben pakken we deze professioneel en zonder paniek aan. De ‘Keep calm and carry on’ poster helpt op sommige momenten wel.

Lange termijn denken is essentieel

Grote bedrijven waren ook ooit klein. We willen allemaal klanten met een omzet van meer dan 100 miljoen en een marketing team met meer dan 300 mensen. Het is belangrijker te focussen op de kleinere maar groeiende klanten die in uw deuropening staan. We bieden altijd onze diensten met de hoogste kwaliteit aan, ongeacht de grote van de klant.

Geniet van de uitdaging

Het leven is kort en iedere dag is anders. We moeten van de uitdagingen die we krijgen genieten. Niets is onmogelijk. Bij Webbs werken we met passie en vinden de oplossingen en resultaten die we boeken met onze klanten het leukst.