Het internet is voornamelijk een direct marketing medium. Het wordt gedreven door databases, directe applicaties en CRM systemen. Waar het op neer komt is dat het specifiek gericht, meetbaar en zeer efficiënt is. Het is zo effectief dat meerdere bedrijven hun eigen online merk vergeten. Dit is een grote vergissing. Een merk kan uw online aanwezigheid goed ondersteunen en uw positie in Google sterk beïnvloeden. Hieronder beschrijven we vijf manieren waarop een merk uw website kan helpen in de zoekresultaten;

Hogere doorklik ratio in de zoekresultaten

Hoe vaak heeft u naar een refererend artikel gezocht en uiteindelijk gekozen voor de website van Wikipedia of een andere algemeen bekende site in uw branche? Mensen vertrouwen erop dat Wikipedia een antwoordt heeft waarnaar ze op zoek zijn. In feite: als u al marktleider gezien wordt zijn de kansen groot dat mensen eerder uw website kiezen dan die van de concurrentie in de zoekresultaten.

Verbeterd vertrouwen van uw bezoekers

Zou u een hypotheek op uw huis aanvragen via een onbekende kleine website waar u nog nooit van gehoord heeft? Meeste mensen niet, omdat een hypotheek niet iets is wat u verkeerd wild doen. Door de grote conversie van merken kunnen grote en bekende banken gemiddeld 20 Euro per klik besteden in de betaalde advertenties van Google.

Meer mensen zoeken op merknamen

Wanneer u zoek op V&D, klikt u dan eerder op een advertentie van de Bijenkorf of V&D? Natuurlijk eerder die van de V&D. Hoe meer mensen zoeken op uw merk, hoe meer bezoekers uw website krijgt. Als een extra bonus zullen deze mensen sneller tot koop overgaan dan diegene die zochten op algemene termen.

Meer social media aandacht

Wanneer u opvalt in uw publiek zullen ze waarschijnlijk over u schrijven op Facebook, Twitter, Linkedin, blogs, forums, Youtube etc. U kan overal worden vermeld. Het mooie hiervan is dat mensen over uw merk praten en linken naar uw website, waarmee ze uw website populair maken in de zoekmachines.

Vertrouwen van Google

Een goed merk krijgt vertrouwen van Google en wordt bevooroordeeld. Veel bedrijven begrijpen dat hun merk een goede toevoeging van het bedrijf is en Google realiseert zich dat ze een aanval van deze merken niet kan permitteren. Daarom is het volkomen logisch dat Google een merk voorrang geeft in de resultaten.