We zijn altijd terughoudend geweest om een blog te integreren op onze website. Er zijn immers zoveel websites met een blog die zelden worden bijgehouden en oud nieuws bevatten. Het creeren van een nieuwspagina is eenvoudig en gemakkelijk, echter is het boeiend houden ervan een stuk moeilijker.

Hieronder zijn de belangrijkste redenen waarom we besloten om een blog op onze website te nemen:

Huidige klanten up to date houden

We zijn momenteel met een aantal zeer mooie en spannende projecten voor verschillende klanten bezig waarbij de behoefte voor een ‘dumplaats’ om eenvoudige berichten over digitale trends noodzakelijk is geworden. Dit is een geweldige manier om algemene bezoekers op de hoogte te houden van onze professionele reclamewereld en welke nieuwe handige tools er beschikbaar zijn.

Nieuwe projecten presenteren

Bij sommige projecten is het niet praktisch om deze in ons portfolio te verwerken. Wij hebben voorheen al een aantal goede projecten gehad die niet omvattend genoeg zijn om toe te voegen aan ons portfolio. Waarom? Het neerzetten van een case-study kost veel tijd, waarbij een testimonial ook belangrijk is. Via deze blog kunnen we sommige elementen uit onze referenties snel online een plaats bieden.

Google houdt van unieke content

Iedereen kan content kopiëren en plakken zonder na te denken over de impact op het bedrijfsimago. Echter houdt Google wel van unieke content, websites die regelmatig worden geupdate met zoekwoord rijke teksten. Als een nieuwsbericht waardevol is zullen mensen deze delen op diverse social media kanalen zoals Facebook en Twitter.

Expert in ons vakgebied

Waarom houden we allemaal van Jamie Oliver? Hij deelt ieder recept dat hij kent en voelt nooit de druk van concurrenten die een restaurant ernaast openen. Mensen kopen van mensen. Onze eerlijke aanpak tot op de dag van vandaag heeft ons veel mooie klanten opgeleverd. Hoe? Door alles wat wij weten te openlijk te delen zonder er direct iets voor terug te willen. Deze aanpak zal ook zichtbaar zijn op onze blog.

Omdat we het leuk vinden

We onderhouden verschillende blogs van klanten en zien dit nooit als een moetje. Integendeel, interessante en waardevolle content creëren is hartstikke leuk werk. Bij Webbs focussen we ons altijd op kwaliteit en niet op aantallen. Dus het posten van nieuwe berichten zal niet dagelijks gebeuren maar wanneer het gebeurd zal het de moeite waard zijn geweest om te wachten.